Mulligan therapie

U kunt ook bij ons terecht voor behandelingen volgens het Mulligan-concept: Mobilisation with Movement ®. Dit is een veilige, effectieve en pijnvrije manier van mobiliseren, ontwikkeld door dhr. Brian Mulligan, een fysiotherapeut uit Nieuw Zeeland.

Hierbij worden passieve correcties van gewrichten gecombineerd met een actieve beweging van de patiënt. Indien correct toegepast leidt het direct tot vermindering/opheffen van de pijn en een toename van de mobiliteit.

Hoe werkt Mulligan therapie?

De methode gaat uit van een zogenaamd sporingsprobleem in een gewricht; de botdelen bewegen niet goed t.o.v. elkaar, waardoor pijn ontstaat en een beperkte mobiliteit. Door in het gewricht het sporingsprobleem te corrigeren en deze gecorrigeerde beweging pijnvrij in te slijpen, wordt het normale bewegingspatroon hersteld. Omdat het een pijnvrije behandelmethode is en de patiënt actief meedoet, wordt de therapie over het algemeen als zeer prettig ervaren.

Waarvoor geschikt?

De Mulligan-technieken kunnen op vrijwel alle gewrichten worden toegepast, ook bij de gewrichtjes van de wervelkolom. De behandeling kan zowel bij acute als bij langdurige klachten effectief zijn. Mulligan therapie kan uiteraard niet alle lichamelijke problemen oplossen. Uw fysiotherapeut kan beoordelen of de Mulligan-technieken geschikt zijn om uw klachten te behandelen.

Naast de behandeling met fysiotherapie kunt u zelf vaak ook oefeningen thuis doen of is het gewricht te corrigeren middels tape.

Heeft u klachten en denkt u dat Mulligan therapie zou kunnen helpen? Neem dan gerust vrijblijvend contact met ons op, of maak online een afspraak.