Fysiotherapie & Covid-19

Vrijdag 8 mei hebben we nieuwe richtlijnen gekregen vanuit het KNGF en RIVM voor het langzaam opschalen van fysiotherapeutische zorg. Inmiddels merken we dat steeds meer mensen ons weten te vinden, waarvoor dank!

Mocht u een afspraak willen maken en kan de zorg niet uitgesteld worden, dan kunt u contact met ons opnemen. Voor een afspraak in de praktijk dienen de volgende vragen dan wel met NEE beantwoord te kunnen worden:

• Heeft u 1 of meerdere van de volgende (ook milde!) symptomen: neusverkoudheid, hoesten, benauwdheid of koorts?
  • Heeft u de afgelopen 24 uur (bovenstaande) Covid-19 symptomen gehad?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidsklachten?
  • Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen Corona vastgesteld?

Indien op 1 van deze vragen het antwoord JA is dan volgt behandeling op afstand (telefoon/mail/videoconsult).

Omdat we aan bepaalde regels gebonden zijn is de ruimte om afspraken in te plannen beperkter dan voorheen. Zo moeten we ruimer plannen om voldoende tijd te hebben om extra schoon te maken en om te voorkomen dat er te veel mensen tegelijk in de praktijk/wachtruimte zijn. Ook mag er maar 1 patiënt in de oefenzaal aanwezig zijn, met zijn/haar behandelaar. Vrije training en groepstraining is niet mogelijk.

Bij bezoek aan de praktijk dient u zich aan de volgende regels te houden:
– U moet zelf een badlaken meenemen.
– Desinfecteer bij binnenkomst eerst uw handen op de aangegeven plaats.
– Neem plaats in de wachtruimte, op 1,5 m afstand van eventuele andere wachtende patiënt.
– De kleedkamers en douches mogen NIET gebruikt worden.
– Toiletgebruik dient tot een minimum beperkt te blijven, liever geen gebruik van maken. Ga voor vertrek thuis naar de wc.
– Kom niet te vroeg of te laat. Zo voorkomen we dat er zich onnodig veel mensen in het pand bevinden. Bent u wel te vroeg, wacht dan buiten of in uw auto.
– Vrije training (o.b.v. abonnement) is NIET mogelijk.
– Kom ALLEEN naar de praktijk, neem geen familie/begeleiding mee naar binnen.

Uiteraard gelden voor therapeut en patiënt de algemene leefregels omtrent Corona:
– was je handen regelmatig
– hoest en nies in de binnenkant van je elleboog
– houd zoveel mogelijk 1,5 m afstand
– gebruik papieren zakdoekjes
– geen handen schudden
– blijf thuis bij symptomen van Covid-19
– stop de behandeling direct als patiënt of therapeut alsnog symptomen van Covid-19 krijgt
– houd de frequentie van face-to-face behandelingen zo laag mogelijk.

We hopen u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Heeft u nog vragen, neem dan contact op met uw eigen fysiotherapeut. Bent u nog geen patiënt bij ons, mail dan naar info@praktijkvanweering.nl.

Met vriendelijke groeten,
Team Van Weering: Rik, Rita, Marjolein, Annemarie, Rosanne, Edwin en Eva